תשתיות תקשורת בעסק – מהי החשיבות שלהן?

תוכן עניינים

כיום, אין כבר ולו עסק אחד שאינו מכיר בחשיבותה של התקשורת, בין אם זו התקשורת הפנים-ארגונית שלו ובין אם אנחנו מדברים על התקשורת שלו עם הגורמים הסובבים אותו – לקוחות, ספקים, שותפים, סניפים וכן הלאה. אין ספק, כי בשנים האחרונות, בעיקר בשל יישומי האינטרנט השונים, חשיבותן של תשתיות תקשורת לתפקוד ולפעילות העסקית השוטפת שבה ועולה למודעות, פעם אחר פעם. שהרי, אין צורך להזכיר, במיוחד בעולם המקושר והדיגיטלי שלנו מה רבה חשיבותן של תשתיות תקשורת בריאות לתפעול השוטף של גוף עסקי.

או, אולי, בעצם כן?

תשתיות תקשורת – הבסיס הבריא לפעילות

עד לפני שנים לא רבות, “נהנו” עסקים מחיים קלים למדי בתחילת הקמתם. כל מה שהם נדרשו לו היה מקום פיזי שיכול היה להכיל את עובדי העסק, שולחנות, ארונות תיוק, קופה אחת או שתיים וקו טלפון. המתקדמים ממש חיברו לקו הטלפון גם מכשיר פקס מקרטע, שמשך הזמן שהוא היה תקול, לרוב, עלה על משך הזמן שהוא פעל, קיבל ושלח פקסים המודפסים על גבי דפי נייר. בחלוף השנים ועם התפתחותן של הטכנולוגיות השונות, התווספו לעניין הקמת העסק המחשבים, המדפסות, הטלפוניות השונות ושירותי ענן למיניהם ועניין תשתיות התקשורת הפך להרבה יותר מורכב ממה שהיה אי פעם.

אבל, בד בבד עם המורכבות המסוימת שהכניסו הטכנולוגיות לתמונה, כיום, נהנים העובדים בעסקים ובארגונים מתקשורת מהירה ויעילה ומתשתיות תקשורת יציבות ומהימנות, שאמורות ללוות אותם בעבודתם ולאפשר להם לבצעה במינימום מאמץ וזמן ובמקסימום יעילות.

 

כשאנחנו מדברים על תשתיות תקשורת, על מה, בעצם, אנחנו מדברים?

תשתיות תקשורת הוא המונח הכולל המתייחס למגוון הרחב של הפעולות והפתרונות שמטרתם לייצר תקשורת בתוך הארגון, ממנו “החוצה” ומבחוץ – אליו. כתוצאה מכך, תשתיות התקשורת העסקיות / ארגוניות העדכניות תכלולנה ארונות תקשורת, מערכות טלפוניה חכמות, וסוגי ציוד שונים, מציוד קצה כדוגמת הטלפונים, הנתבים והראוטרים ועד לכבלים והשקעים שאליהם הם מתחברים – כל מה שמשמש להולכת אודיו, וידיאו או דאטה – נחשב ל”תקשורת”.

 

רגע, בשביל מה אנחנו צריכים את כל ה”תקשורת” הזו?

גם אם נניח שלכם, אישית, היו מספיקות שתי קופסאות שימורים עם חוט המחבר ביניהן (זוכרים?) לצורך התקשורת הפנים-ארגונית שלכם, עדיין, הלקוחות והספקים צריכים ליצור איתכם קשר בצורה כלשהי. ולטובתכם העסקית, עדיף שזו תהיה דרך קלה ומהירה, כי, לרוב, אנשים נוטים שלא להתעקש כשאשר אין המדובר בתועלת ישירה שהם מפיקים מהמאמץ. כך שסביר מאד להניח, שאם לקוח ינסה ליצור קשר עם מחלקת המכירות שלכם, בדיוק כשהטלפוניה שלכם קרסה, הוא לא ישוב לנסות, אלא ימשוך בכתפיו ויעבור, בשיא המהירות, לעסק הבא, המתחרה שלכם. כך, שלא רק שאתם זקוקים לתשתיות תקשורת, אתם זקוקים גם לתשתיות תקשורת מהימנות ויציבות.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן