2014 כנקודת מפנה טכנולוגית: במה ישקיעו המנכ”לים ב- 2015?

תוכן עניינים

2014 הייתה שנת התעוררות עבור מנכ”לי הארגונים בתחום טכנולוגי: החידושים והמגמות המתגברות, אתגרי ההסתגלות הבלתי פוסקים, הצורך לזגזג בין צרכים ארגוניים הולכים ומתפתחים לבין מגבלות של ציוד קיים (או אף כוח אדם “מרובע” ומקובע), כל אלה, הפכו את 2014 לנקודת מפנה, אבן דרך ראויה לציון בהתייחסותם להשקעות בטכנולוגיה ב-5 השנים הבאות.

 

מה מתכננים המנכ”לים לשנת 2015?

ממחקר מקיף שערכה Gartner עולה כי סדרי העדיפויות של המנכ”לים לחמש השנים הבאות מתאימים את עצמם למציאות החדשה שנוצרה בשנת 2014 וכעת הם מחפשים טכנולוגיות שיסייעו להם לשפר את ביצועיהם העסקיים. במקומות הראשונים מבחינת תוכניות ההשקעה הטכנולוגיות של המנכ”לים, ניתן למצוא את התחומים הבאים:

  • שיווק דיגיטלי – 38% מהמנכ”לים השיבו כי בראש סדרי העדיפויות שלהם עומדים כלים ופתרונות בתחום השיווק הדיגיטלי. בגלל מורכבותו, עד היום, בארגונים בינוניים, תחום זה מטופל על ידי המנמ”רים ועל ידי מנהלי השיווק, אולם, בארגונים גדולים, אשר מתייחסים לאתגר השיווקי הזה ברצינות רבה, גובש תקן למשרה ייעודית של מנהל דיגיטל בארגון. לא עוד תפקיד “נוסף” של עובד קיים – אלא חידוד והתמקצעות.
  • E-Commerce – עדות נוספת להתחזקות משקלן של הווירטואליה והניידות בארגונים – 34% מהמנכ”לים ציינו יעד השקעה את הטיפול במסחר האלקטרוני של הארגון, מתוך ההבנה שמסחר כזה על הקטגוריות השונות שלו (Business-to-Customer – B2C ו- Business-to-Business – B2B) מעניק לארגון נגישות נוספת מצד הלקוחות והספקים.
  • חוויית משתמש – במסגרת התחרות על ליבו של הגולש (ועל הדירוג במנועי החיפוש) 34% מהמנכ”לים מתעתדים לשים דגש על חווית המשתמש הגולש באתר, מתוך ההבנה כי גם כאן, כמו במציאות, לקוח לא מרוצה, הוא לקוח שהוחמץ.
  • אנליטיקה של עסקים – בעידן בו מידע הוא מקור לחדשנות ויש לו השפעה נרחבת על העולם הטכנולוגי ועל הדרך שבה מתקבלות החלטות עסקיות, אין פלא ש- Business Analytics (BA), Business intelligence (BI) ו- Big Data, המאפשרים למנכ”ל להפוך את הנתונים הרבים המצטברים במערכות השונות למידע עסקי, הם אפיקי השקעה נבחרים על ידי חלק גדול מהמנכ”לים.
  • מחשוב ענן – 27% מהמנכ”לים השיבו כי השקעה במחשוב ענן, שיגמיש וייעל את ביצועי הארגון/העסק שלהם, תהיה אחת מהשקעותיהם העיקריות בחמש השנים הבאות.
(קרדיט: https://www.forbes.com/)

בשורה התחתונה:

על פניו, נראה שמדובר במהפך של ממש: אם עד כה, מנהל ה-IT נחשב ליחיד אשר הבין את חשיבותה של הצעידה הטכנולוגית ברוח הזמן (ולשם כך, לפעמים, נאלץ להלחם בתחנות רוח בדרגים השונים), שנת 2014 הפכה את הדרג הניהולי למודע הרבה יותר לחשיבות של אימוץ טכנולוגיות והטמעתן בארגון. כנראה שכעת, בבואו של מנהל ה-IT להציע פרויקט, פיתוח או פתרון לבעיה נפוצה בארגון, הצעתו כבר לא תדחק לתחתית ערימת הניירות, אלא תישקל בכובד ראש, מתוך ההבנה כי ארגון הוא כמו כריש – כשהוא מפסיק “לשחות”, הוא מת.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן