למה חשוב שתדע מהו ניטור שרתים?

תוכן עניינים

ניטור שרתים הוא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בניהול רשת, אולם, משום מה, מנהלי רשתות רבים שוכחים אותו. ניטור טוב יתריע עוד טרם היווצרות התקלה, או יבטיח, במקרה של תקלה, שהתקלה תטופל במהירות, לצורך צמצום היקף הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהשבתת שירות.

מערכות שרתים, מעצם מהותן, הן מערכות דינמיות ומשתנות, מכיוון שכל מערכת מחייבת עדכונים, תעבורה ותקשורת. פעולות אלו עלולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על פעולת השרתים ויעילותם, בין אם מדובר בהתמודדות עם איומי אבטחה, כשל חומרה, בעיית תקשורת או שירות (Service). עדכון פשוט יחסית של מערכת ההפעלה, הגדרות אנטי וירוס שגויות, פירצת אבטחה, או תקלה אפליקטיבית, כל אלו בקלות יכולים להשבית כל מערכת, בלי קשר לגודלה או לרמת מורכבותה.

למעשה, כל שרת מחייב כיום ניטור, כך שניתן למצוא בשוק מגוון רחב של שירותי ניטור ייעודיים המותאמים לסוגי השרתים הנחוצים: ניטור שרתי אחסון לאתרים (המבטיח זמינות אתר, ביצועים ועמודים מאובטחים), ניטור שרתי דואר (POP3, SMTP, IMAP Round-trip), ניטור משאבים (ביצועי מעבד וזכרון, בדיקת נפח מקום פנוי בכונן קשיח), ניטור שרתי FTP, דומיינים, בסיס נתונים, DNS, תהליכים, וכד’.

האם אני צריך שירותי ניטור?

אם יש לארגונך שרת מסוג כלשהו, אשר המידע עליו חיוני לעבודה השוטפת והתקינה של הארגון – התשובה היא כן! בריש גלי, ויפה שעה אחת קודם!

איך עובד שירותי ניטור מקצועי לשרת?

הרעיון העומד מאחורי שיטת הניטור הוא מניעה מראש של תקלות טכניות, על ידי שימוש במערכות סריקה מתקדמות, אשר באופן שוטף ויומיומי, עוברות על השרתים ובודקות את רמת התפקוד באספקטים השונים. כך, שבמידה ומתגלה תפקוד בלתי תקין, המערכת מזהה זאת, מתריעה ומאפשרת לצוות מקצועי של החברה המנטרת את השרתים לטפל בתקלה עוד קודם הפיכתה לבעיה מורכבת, ובכך לחסוך זמן וכסף רב. הנושא מטופל מאחורי הקלעים, בלי שמשתמש- הקצה יחוש בסערה המתחוללת בנבכי המערכת המשרתת אותו. בחלק קטן מהמקרים, התקלה איננה מתגלה במהלך הניטור השגרתי, אלא מתהווה. במקרה כזה מתקבלת התראה, המטופלת מיידית ע”י צוות מקצועי.

כיצד תבחר חברה המספקת שירותי ניטור לשרת?

  • בחר חברה המאפיינת את צרכיך, ומספקת לך פתרון מתאים עבורם.
  • ניטור שרתים אמין מתבסס בחלקו על הקמת תשתית מערכתית טובה. לכן, אם מדובר בשרת חדש, מומלץ לבחור חברה אשר תוכל לבצע את שתי הפעולות.
  • בדוק את אמצעי הניטור המופעלים על ידי החברה ותדירות הניטור של כל אלמנט.
  • בחן את הסכם השירות (SLA) המוצע וברר זמני תגובה במקרה של תקלה – DOWNTIME  (לא עלינו).
  • בחר את סוג ההתרעה המתאים לך – מייל, SMS או שיחה טלפונית ע”י כונן אנושי.
  • חפש את בעלי הניסיון והמקצועיים, אשר יכולים להבטיח לך ניטור נרחב ככל האפשר, המכסה את הרכיבים השונים הקיימים במערכת שלך (לדוגמא: זמינות מערכת, ביצועים ואיתור צווארי בקבוק, עדכוני מערכת ואבטחה נדרשים, שירותים, תקלות חומרה ונפח דיסק).
לסיכום, ניטור אמין ומקצועי יבטיח שהשרת הארגוני שלך (והמידע שעליו) יקבל את הטיפול הטוב ביותר שניתן, כדי שהארגון שלך לא יבזבז זמן וכסף, על תקלות שניתן היה למנוע מלכתחילה.

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
דילוג לתוכן