5 תחומים שאפשר להוציא למיקור חוץ

תוכן עניינים

בעשורים האחרונים העולם משתנה – הוא הופך לגמיש יותר, מסתגל ומתאים את עצמו לצרכים ולמציאות המשתנה. התחום העסקי, בהתאם, נדרש להתאים את עצמו לדרישות. לכן, הגישה הקלאסית, בה כל הפעילות התנהלה בתוך ובשליטת הארגון, פינתה את מקומה לגישה מתקדמת יותר – הוצאת חלק מהתחומים למיקור החוץ.מיקור חוץ (אאוט-סורסינג) מאפשר לארגון להתמקד בתחומים בהם הוא מתמחה, ולהוציא מתוכו לקבלן חיצוני את תפעול הפעילויות שאינן נמצאות בעצם מהותו.
מיקור החוץ יכול להגיע בצורה של קבלן משנה עצמאי (פרילנסר) או חברת כוח אדם המתמחה בתחום הנדרש.

מאחר ומדובר בעקרון מוצלח ויעיל, המקל על ארגונים, ניתן למצוא מיקור חוץ כמעט בכל תחום אפשרי. הנה מספר דוגמאות נפוצות, שיראו לך כיצד מיקור חוץ יכול להקל על עבודת הארגונים:

  • שירותי ליסינג – בעבר, ארגונים גדולים אשר נזקקו לציי רכב משמעותיים נאלצו להחזיק בתוך הארגון מחלקה שלמה שזה היה תפקידה: להחליט אילו רכבים לרכוש, להשוות תנאי פוליסות ביטוח בין חברות הביטוח השונות, לבסס התקשרויות עם מוסכי שירות ושירותי גרר ועוד. כיום, רוב הארגונים הגדולים מטילים את המלאכה המורכבת והמסובכת הזו על חברות הליסינג.
  • שירותי מחשוב – בעבר, ארגונים קטנים אשר אינם ארגוני היי-טק במוצהר ובכ”ז נזקקו לשירותי מחשוב, נאלצו להסתפק בידע הקיים של אחד העובדים שעשה טובה, ובנוסף לתפקידו המקורי – גם טיפל במחשבים. ארגונים גדולים – נאלצו להחזיק מנהל IT שכיר במשרה חלקית או מלאה. אף אחת מהדרכים לא סיפקה את הפתרון הנדרש – ידע מקצועי וזמינות שוטפת. שירותי מחשוב במיקור חוץ מבטיחים לארגון (בלא קשר לגודלו) שירות שוטף וזמין, בלי כאב הראש הכרוך בהעסקה.
  • קייטרינג – בעבר, הארגונים והמפעלים הגדולים החזיקו מטבח, צוות מטבח מלא וכן הלאה. כיום, שירותי ההסעדה במיקור חוץ מאפשרים לארגונים לספק לעובדים ארוחות צהריים מגוונות, טריות וחמות, במגוון סגנונות בישול וללא כאב הראש של תפעול מטבח בתוך הארגון עצמו.
  • כספים – עבור ארגונים אשר אינם זקוקים למנהל חשבונות במשרה מלאה, מיקור החוץ של אנשי כספים “חיצוניים”, אשר נבחנו בקפידה על ידי חברות ההשמה המפעילות אותם, יכול להוות פתרון מעולה. לא רק שהוא חוסך לארגון את העלות השוטפת של משכורות לחשב שכר/מנהל חשבונות, הוא אף חוסך לו את כאבי הראש של בחירת האדם המתאים, שבידיו יופקד העורק הראשי של הארגון – הכסף.
  • מוקדי שירות לקוחות, מוקדי מכירות וכד’ – בחירה והכשרת אנשי מקצוע בתחום המענה הטלפוני והפרונטלי עורכת זמן רב ודורשת משאבים, אשר לא כל ארגון ערוך להם (או מוכן להיכנס למשימה). מיקור חוץ של מוקדים כאלה בשלמותם (בארגון עצמו או במוקד מרוחק) מאפשר לארגון להישאר בקשר שוטף עם לקוחותיו, ללא החסרונות הנילווים להפעלת מוקד כזה (עלויות, זמן וכו’).
לסיכום, מיקור חוץ מאפשר לארגון שלך להתמקד במה שהוא עושה הכי טוב, במה שמייצר את ההכנסה השוטפת שלו. בביצוע הפעילויות המשניות – הזניחות, תוכל להיעזר במיקור חוץ מקצועי, בכל תחום שתזדקק לו.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן