6 נקודות שימנעו טעויות בבחירת חברת מחשוב

תוכן עניינים

לעולם לא תוכל לשער עד כמה מערכת המחשוב של הארגון שלך חיונית לתפעולו השוטף והתקין, עד לרגע בו היא תקרוס. לעולם לא תדע עד כמה חברת המחשוב שבחרת לעסק שלך היא משענת קנה רצוץ, עד לרגע בו תנסה להיעזר בשירותיה. כיום, כאשר הטכנולוגיה שולטת בכל פן של חיינו, חברות מחשוב צצות כפטריות אחרי הגשם. חלקן טובות ואמינות וחלקן לא תהיינה שם, בדיוק בזמן שתזדקק להן ביותר.

לנוחותך, ריכזנו עבורך מספר נקודות למחשבה, אשר יסייעו לך בצמצום הסיכויים שתבחר בחברה השגויה:

  • בחירה נכונה מתחילה בהגדרה מדויקת של צרכים – הגדר את המשאבים הארגוניים הקיימים, ואת צרכי המשתמשים – הכן שיעורי בית לפני תחילת החיפוש. אין טעם, למשל, לחפש חברת מחשוב המתמחה במערכות הפעלה של Windows, כאשר כל מחשבי הארגון שלך עובדים על Linux, ארגון שמשתמשי המחשוב בו הם ‘לא-טכנולוגיים’ יתקשה להיעזר בחברת מחשוב המספקת שירותי תמיכה שאינם טלפוניים וכן הלאה.
  • בחן את הניסיון המקצועי של חברת המחשוב אל מול הנחוץ לך – למשל, חברות מחשוב המתמחות בארגונים קטנים עלולות להתקשות להתאים תוכנית המתאימה לצרכי ארגון גדול, ולהיפך- חברות אשר רגילות לעבוד מול ארגונים גדולים לא בהכרח יוכלו לספק את הצרכים המדויקים של ארגונים קטנים. כמו כן, לחברות המתמחות במתן שירות לחברות בתחום שלך יש כמובן יתרון. בחינת הניסיון הרלוונטי ורשימת הלקוחות של החברה הפוטנציאלית עשויים לתת תמונת מצב
  • מוניטין והוכחות בשטח – מומלץ שלא להתבייש ולבקש הפניה לארגונים ממליצים, רצוי בעלי נתונים דומים לשלך. דרך נוספת לבדיקת רקע מקדימה – להריץ חיפוש בגוגל על שם החברה (תתפלא לגלות עד כמה לקוחות שמחים להביע את שביעות/אי שביעות רצונם על השירות אותו קבלו).
  • העדף חברות שמציעות מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת – חברות בעלות מגוון נרחב של שירותים ותחומי התמחות, מאפשרות לך שקט נפשי כאשר הן מציעות את הפתרונות לצרכים שלך תחת גג אחת, מבלי שתצטרך להשקיע אנרגיה ומשאבים במציאת פתרון פרטני נפרד בכל פעם. לחילופין, לעיתים, ישנן חברות מחשוב בהן השירותים הדרושים לך אינם מצויים, במוצהר, תחת אותה ה”מטריה”, אולם רמת השירותיות שלהן כ”כ גבוהה, שהן ישמחו להפנות אותך לספק שירות מתאים, או ליצור איתו את הקשר עבורך.
  • אמינות וזמינות – אין דבר מאכזב יותר לגלות, כי בדיוק ברגע בו אתה זקוק לחברת המחשוב, כל קווי הטלפון תפוסים והמיילים נותרים ללא מענה. אחת הדרכים לוודא זאת, בטרם ההתקשרות בינך לבין חברת המחשוב, היא לבחון את רמת הנגישות אליה, על ידי מספר שיחות טלפון בשעות שונות של היום.
  • אל תדלג על תיאום ציפיות – יש לקרוא את האותיות של ההסכם או הסכם השירות (SLA) ולוודא שהא אכן מתאים בצורה המרבית לצרכיך, כפי שאפיינת אותם.

לסיכום, מערכת המחשוב של ארגון מהווה את ה”שלד” לפעילותו העסקית התקינה. בחירת חברת מחשוב אמינה ומקצועית, אשר תסייע לך בהקמה, טיפוח ותחזוקת “שלד” זה, תעזור לך להפיק את המרב מהמערכת. בחר עכשיו בחוכמה, כדי שלא תצטער בהמשך.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן