בחירת מערכת CRM בעידן הרשתות החברתיות

תוכן עניינים

מערכת CRM היא היום כבר פריט חובה בכל בית עסק, ולאחשוב גודלו. התקנת של כלל העובדים. לכן, לפני שאתם מחפשים אחר פתרונות תוכנה, דוגמתCRM לעסק שלכם, חשוב לדעת כיצד לבחור את זו המתאימה ביותר לכם, לעובדים ולאופי החברה.

מערכת  CRM – מתחילים בהגדרות

אם יש מישהו שלא יודע עדיין מה זו מערכת CRM, מדובר במערכת המסייעת לניהול קשרי לקוחות. ניהול קשרי הלקוחות מתבצע באמצעות פתרונות תוכנה דוגמת CRM המסייעת לבנות בסיס נתונים מסודר, זה שיחליף קבצים כמו אקסל, אאוטלוק ואחרים, בהם נעשה שימוש עד למציאת פתרונות תוכנה נוספים , חכמים ויעילים יותר. חלק מהמנגנונים של המערכת כוללים כלים שיווקיים שבעזרתם מתאפשר זיהוי ואיתור לקוחות מועדפים, ניהול קמפיינים שיווקיים, יצירת לידים לאנשי המכירות, שיפור המכירות הטלפוניות והפרונטאליות עלידי אופטימיזציה של מידע המשותף בין עובדים שונים, ייעול תהליכים, פרסונליזציה שלהלקוחות, איסוף מידע לעובדים ועוד. יותר ויותר ארגונים רוכשים מערכת  CRM שתסייע להם למקסם תוצאות ולשפר את העבודה. השאלה הנשאלת היא כיצד תשפיע המערכת הזו על הארגון ובאיזו מערכת לבחור.

בחירות גורליות איך תבחרו מערכת CRM?

כדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר לארגון, חשוב להתחיל באפיון והגדרה של העובדים שאמורים להשתמש בתוכנה זו, להבין מה הצורך שלהם ומה הם מצפים לקבל מהמערכת. כמו כן, חשוב שתהיה זו מערכת שתשתלב עם המערכות שכבר קיימות בארגון , כך שלא יידרשו שינויים בהתנהגות העובדים, דבר העלול לבלבל אותם ולשנות את הרגלי עבודה שלהם.

דווקא בעידן הרשתות החברתיות, השימוש הנרחב באינטרנט יכול לסייע מאד בבחירת מערכת CRM שמתנהגת ופועלת באותה המתודולוגיה ומקלה עלהשימוש בה. פתרונות תוכנה שדומים לאופי ההתנהלות האינטרנטי הם הפתרונות שיכולים לסייע למשתמש מאחר וההפעלה שלהם היא מוכרת ובעלת מאפיינים דומים לאלו הקיימים ברשתות חברתיות ובאינטרנט בכלל.

בנוסף, וודאו כי תוכנת CRM בה בחרתם מתנהלת בתחום הקשור במידע על הלקוחות של החברה. וודאו כי היא מספקת לצוות השיווק והמכירות את המידע העסקי לו הם זקוקים, כמו הסטורית מכירות ופרטים פיננסיים, כיצד היא מסייעת לצוות התמיכה בעת קבלת שיחת טלפון מלקוח ואיזו הסטוריה היא מציגה בפניו, דפוסי קנייה שללקוחות וכדומה.

אתגרים טכנולוגיים בבחירת מערכת CRM

בחירת מערכת CRM צריכה להשען על אספקטים רבים שכולם יחד קשורים לטובת הארגון.

לצוות החיוב והגבייה יש צורך לדעת מה ההסטוריה של השירות אותו קיבל הלקוח, לעקוב אחר תרבות התשלומים שלהם וכדומה. צוותי המכירות צריכים לקבל מידע כללי על לקוחות פוטנציאליים, עם פילוח לפי קבוצות גיל או כל קריטריון נדרש אחר.
כל הסוגים שלפתרונות תוכנה ולאו דווקא של תוכנת ניהול לקוחות צריכים להיטמע בארגון באופן חלק ומבלי שירעיד את הסיפים. גם אם יש לכם ציפיות מרקיעות שחקים מתוכנת
ה- CRM החדשה, חשוב לא לכוון גבוה מדי אלא לעשות את הכול בהדרגה, לבדוק כל פונקציה המערכת, להבין אותה ואת תרומתה והתאמתה לצרכיכם ולהפנים את כל המידע באופן הדרגתי.

העולם הולך ומתקדם בכל תחומי החיים. אין כל סיבה שגם בארגון שלכם לא יהיה יותר נוח לעבוד ועם תוצאות אופטימליות יותר מאשר בעבר. מערכת  CRM , אם נבחרת בהתאם לצרכים ולציפיות ממנה, משפרת את איכות חיי העובדים ומגדילה תפוקה משמעותית. כאמור, מומלץ לתאם ציפיות ולהבין מה אתם רוצים שהמערכת תספק לכם, הם היא משתלבת עם קצב העבודה של הארגון,האם היא מספיק גמישה כדי להתאים את עצמה לצרכי הארגון, מה התקציב שלכם, עד כמה היא נוחה לשימוש ועד כמה הארגון מוכן לשינויים שעומדיo להתחולל בו.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן