בניית תוכנה

תוכן עניינים

בניית תוכנה לעסקים

בניית תוכנה לעסקים מהווה היום את אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני חברות התוכנה, בעיקר בשל המגוון הגדול של הפלטפורמות עליהן ניתן לפתח בתוספת הדרישה כי התוכנה תהיה עדכנית ותוכל להתממשק מול מקורות מידע מגוונים מבלי לוותר על רמת אבטחה מקסימאליות. על מנת להתמודד היטב עם האתגר הזה, יש להשתמש במתודולוגיות בניית תוכנה מסודרות  וכלי עזר שונים לניהול פרויקטים, וזאת במטרה שתהליך הפיתוח עצמו יתבצע ללא חריגה מלוח הזמנים או התקציב שהוגדרו לו.

כמו כן, כיום מקובל כי בתי התוכנה מבצעים גם בקרה ופיקוח על ההתקנה וההטמעה של החומרה הנדרשת, ובכלל זאת תחנות הקצה,  השרתים והרשת הפנים ארגונית.

 

אלו פתרונות תוכנה עסקיים הם הנפוצים ביותר בשוק כיום?

בשוק קיימים עשרות מודלים שונים המסופקים על ידי חברות שירותי בניית תוכנה לארגונים, אך אם נתבונן על הפתרונות הנפוצים ביותר, נוכל לחלק אותן לחמש קטגוריות עיקריות:

פתרונות ERP – פתרונות המתמקדים בכלי שיווק ומכירות, כספים והנהלת חשבונות, רכש וניהול מלאי, כמו גם ניהול משרד ועובדים. לרוב מקובל לרכז את כל המודלים השונים תחת ספק מרכזי אחד לצורך הפחתה וחיסכון בעלויות.

פתרונות CRM  – פתרונות אשר נחשבים לחלק ממודל ה – ERP, אך יש כאלו המתייחסים אליהם בנפרד בשל החשיבות הגדולה שלהם בארגון המודרני המתמודד עם מאות ואף אלפי לקוחות בו זמנית. פתרונות CRM כוללים לוח משימות וחיבור עם תוכנת הדואר עבור איש המכירות, אפשרות לשתף מידע בין צוותי מכירות שונים בארגון, לוח מחוונים (Dashboard) המציג את כל המידע הקריטי למנהלי מכירות אזוריים ויכולת ניתוח מידע המיועדת למנהלים הבכירים בהתאם ליעדים שהוצבו למחלקות השונות.

מערכות ניהול תוכן – בשל כמויות המידע ההולכות וגדולות, נוצר הצורך לארגן אותו בתוך הפורטל הארגוני באמצעות מערכות ניהול תוכן פנים וחוץ ארגוניות. מלבד הפצת מידע בקרב העובדים ובניית מאגר ידע משותף, מערכת התוכן משרתת גם את אתר האינטרנט הפומבי של הארגון בדומה למערכות ניהול התוכן המוכרות מהסקטור הפרטי וזה של העסקים הקטנים. כמו כן המערכת מקלה על ניהול יחסי הציבור ושליחת הודעות לעיתונות.

מערכות למסחר אלקטרוני – מערכות המתממשקות עם אתר האינטרנט הקיים של הארגון ומאפשרות לו למכור מוצרים או שירותים ללקוחות באופן ישיר ועל ידי כך לחסוך בעלויות של העסקת אנשי מכירות ושכירת שטחי תצוגה, כל זאת בהתבסס על התשתית ופתרונות ה- ERP הקיימים.

מערכות Back Office – מערכות לניהול מידע ותהליכים ארגוניים, אך בשונה מכל הפתרונות שהוצגו עד כה, הם נבנים בהתאמה אישית לצרכים של כל עסק, בין אם מדובר בבנק, מפעל או חברה המעוניינת לייעל את תהליך הפעלת אנשי השטח שלה. כל מערכת שכזו חייבת לכלול לא רק תיעוד ומעקב אח המידע המתקבל, אלא גם אפשרות לשלוף אותו במהירות בשעת הצורך.

חברת ERG  מתמחה בשירותי בניית תוכנה לעסקים ומספקת פתרונות תוכנה מותאמים אישית לצרכי הארגון המתחילים בהבנת הצורך הארגוני ומסתיימים בהטמעה מוצלחת.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן