האם רק עסקים גדולים צריכים מערכת CRM?

תוכן עניינים

בניגוד לעבר, בהן מערכות CRM היו מערכות גדולות, מסובכות, ובעיקר – יקרות, כיום, בהתאם למגמה העולמית אשר שמה את הלקוח במרכז, מערכות CRM מגיעות בכל הגדלים ורמות ההפעלה. מחירן – גמיש ומשתנה, בהתאם לתכונות הקיימות בהן.

ככלל, ניתן לומר שאם יש לך יותר מלקוח אחד, אשר אתה צריך לשמור ולתעד מידע אודותיו – מומלץ שתחפש פתרון CRM, אשר יתאים לצרכיך. כבעל עסק מתחיל או כמנהל ארגון קטן, אין לך צורך ברכישת מערכת CRM כבדה ורצינית, אשר הטמעתה מסובכת, זמן הלימוד שלה ארוך והיא מכילה אינספור פונקציות ואפשרויות שאינן רלוונטיות עבור העסק שלך.

מה הן התכונות הבסיסיות המאפיינות מערכת CRM יעילה?

  • פירוט רב ככל האפשר על הלקוח – גיל, מצב משפחתי, עיסוק ומקום עבודה, מקום מגורים ואמצעי קשר שונים (טלפון במשרד, טלפון נייד, כתובת מייל וכד’).
  • נקודות קשר – מערכת CRM טובה, תאפשר לאיש המכירות לבדוק היסטוריה של נקודות המגע שבין הלקוח לארגון/עסק (כשיחות מכירה יזומות, בקשת שירות מצד הלקוח וכד’). כל פרטי הרקע האלה נועדו כדי לתת לארגון תמונה שלמה ככל האפשר על מיהו הלקוח, מה ישרת אותו בצורה הטובה ביותר ולכן, כתוצאה מכך, יהפוך אותו ללקוח מרוצה החוזר פעם אחר פעם.
  • שיתופיות – מערכת CRM יעילה מאפשרת שיתוף המידע הקיים בה בין כל האנשים בארגון להם גישה למערכת. מאחר וכל לקוח רוצה לחוש שהוא “מדבר” עם אדם (ש”מכיר” אותו) ולא עם “ארגון”, המתייחס אליו רק כאל עוד לקוח, החל באנשי המכירות, דרך מנהל המכירות וכלה במנכ”ל, כל אחד שיכולה להיות לו נקודת מגע כלשהי עם הלקוח, זקוק למידע זמין ונגיש.
  • כלי ניתוח ופילוח – כלים כאלה במערכת CRM מעניקים לכל אחד מהדרגים את האפשרות לקבל תמונת מצב שלמה: לאיש המכירות – לתכנן את המשימות השבועיות, להפיץ מייל ללקוחות בפילוח מסוים (וכד’), למנהל המכירות – הם מאפשרים תמונה של תהליכי מכירה קיימים ולקוחות חדשים שהתווספו, ולדרג הניהולי בארגון הם מאפשרים את כימות ההצלחות והכישלונות, בהתאם לאנשי המכירות ולשינויים בתהליכי השונים.
  • קלות הפעלה – גורם משתמש-הקצה הוא גורם אשר, לרוב, עלול להכשיל שימוש במערכת, לכן, מומלץ למצוא מערכת קלה להפעלה ככל האפשר, אשר הפעלתה אינטואיטיבית ותפריטיה וסרגלי הכלים שלה מוגדרים בצורה ברורה ומובנת. תוכנה אשר לה תכונות “דומות” לתוכנות אחרות אשר בשימוש בארגון תזכה בנקודות זכות נוספות אצל המשתמשים ויתרון ניכר על תוכנות מסובכות שאינן “ידידותיות” למשתמש.
במידה ותוכנות המדף הקיימות אינן מותאמות בדיוק לצרכיך ולצרכי ארגונך (ולרוב, תוכנות מדף אינן כאלה, מכיוון שהן מכוונות למכנה משותף כוללני למדי), מומלץ לשקול שימוש בחברה שתתפור עבורך פתרון CRM, תתאים פתרון קיים לצרכיך, או, אפילו, תוכל לעזור לך להגדיר את צרכיך ואת צרכי הארגון במדויק, לפני החלטה על רכישת מערכת כזו.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן