העולם עובר למסחר אלקטרוני

תוכן עניינים

לא סתם קיבל העידן שלנו את הכינוי “עידן של צריכה”. אנחנו צורכים הרבה יותר ממה שאנחנו באמת צריכים, לא מפספסים שום הזדמנות לצרוך, רודפים אחרי מותגים יוקרתיים (גם אם לא נסכים להודות בכך…) ושופינג, משום מה, עושה לנו ממש טוב. המסחר המקוון, או בכינויו הלועזי ה-  E-commerce, הוא אחד הביטויים המרכזיים של תרבות הצריכה, והוא טרף את הקלפים בכל הנוגע ליחסי היצרנים והלקוחות.

קונים אחרת: מהו המסחר האלקטרוני ומהם יתרונותיו?

מסחר אלקטרוני פירושו רכישה של שירותים, מוצרים או מידע דרך רשת האינטרנט מבלי לצאת מהבית, באמצעות חנויות ווירטואליות. היום, אנחנו כבר לא צריכים לקפוץ לסופר כדי לקנות מצרכים לקראת סוף השבוע, וגם לא ללכת לקניון כדי לרענן את המלתחה. הכל נמצא במרחק של קליק אחד בלבד. האינטרנט, באמצעות הקונספט של מסחר אלקטרוני, מאפשר לנו כיום לא רק לקנות “סתם” מוצרים, כי אם לרכוש את המוצרים העדכניים ביותר, בין אם זה הספר החדש ביותר שיצא ממש לאחרונה ב-Amazon, ובין אם מדובר במכשיר הסלולרי החדש של אפל, שהושק באמריקה.

עבורנו הישראליים, לקנות ברשת, וללכת עם מותגים בינלאומיים שנרכשו אונליין זה אומנם ממש “אין”, אך הסטטוס החברתי הוא לא הסיבה היחידה שמביאה אותנו לאמץ את הצריכה המקוונת ביתר שאת. הצרכנות במסגרת המסחר האלקטרוני היא מהירה יותר, ופעמים רבות גם זולה יותר, היא מאפשרת לבצע רכישות 24 שעות ביממה והיא ידידותית מאוד ומזמינה עבור אלה שסקר שוק הוא שלב בלתי נפרד מהליך הקנייה שלהם. במקום להתרוצץ בכל רחבי הקניון כדי להשוות מחירים, ולסיים את הקנייה על הלשון בחוץ, בלחיצה אחת ניתן להשוות בין מחירים של מספר מוצרים תוך דקות ספורות, לעמוד על האיכויות ועל המאפיינים שלהם ולבחור את זה שמתאים ביותר לצרכים.

כמה מילים על חווית המשתמש באתרי המסחר המקוונים

מאחר ששוק המסחר האלקטרוני גדל בקצב מסחרר, יותר ויותר בתי עסק וחברות מחליטים להשתלב בעולם זה כדי לא להישאר מאחור. על מנת להגשים את מטרתם ולהגדיל את הרווחים, חייבים אתרי מכירות מקוונים או חנות ווירטואלית להיות ידידותיים לגולש, כלומר למבצע הרכישה, ולספק לו חווית קנייה נעימה ונוחה.

אתרי הקניות הפופולאריים ביותר בקרב גולשים הם אלה שמעוצבים בנוחות, שקל לנווט בהם ושבנויים על ממשק מהיר, ברור וידידותי.

נושא האבטחה של אתרי מסחר אלקטרוניים חשוב לא פחות לגולשים, במיוחד בעידן שבו ישנן לא מעט מתקפות סייבר ופריצות מתוקשרות. חברות שמשתמשות בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות, לרוב יזכו באמון הגולשים (שירגישו בטוחים למסור את פרטי התשלום ואת פרטיהם האישיים), וגם יוכלו ליהנות מהיקף מכירות גבוה יותר, זאת בהשוואה לאתרי מסחר אחרים, שמדיניות האבטחה שלהם אינה ברורה.

מהקלקה לנגיעה: קניות באמצעות הסלולר

חדירתם של הסמארטפונים אל שוק התקשורת, והפופולאריות שהם צברו על חשבון המחשבים הניידים הביאה להתפתחותו של קונספט חדש בתחום המסחר האלקטרוני, שחובה להכיר, והוא הקניות הסלולריות. היתרונות של הקניות הסלולריות הם אותם יתרונות של הקניות במסגרת מסחר אלקטרוני דרך מחשב, עם פלוס אחד גדול: הן מאפשרות לעשות שופינג גם בזמן ההמתנה לרופא או במהלך נסיעת רכבת לעבודה.

סקר מיוחד שערכה חברת מסטרקארד בישראל גילה, כי למעלה מ-60 אחוז מבעלי המכשירים החכמים ביצעו במהלך פרק זמן של שישה חודשים לפחות קנייה אחת דרך מכשיר הסלולר. ביתר העולם הנתונים גבוהים פי כמה, והתחזיות לעתיד, כפי שצופים בחברת ABI , המתמחה במחקרי שוק הן, כי עוד שנתיים פעילות המסחר האלקטרונית העולמית המתבצעת דרך הסלולר והנקראת גם  mCommerce, תגיע להיקפים של למעלה מ-100 מיליארד דולר!

את התאוצה שצוברת הקנייה הסלולרית על חשבון המסחר האלקטרוני המתבצע דרך המחשב האישי, ניתן לייחס לכך שיותר ויותר אתרי חנויות מקוונות הותאמו למכשירים סלולריים, ויצרו יישומים מיוחדים, המאפשרים לחפש בקלות מלאי והיצע על מסך קטן הפועל על מגע.

סקר של גוגל שהתבצע לאחרונה קובע, כי ישראליים מכורים לסמארטפון, וכי קצב החדירה של המכשירים לישראל מהיר הרבה מקצב חדירתם לארה”ב ולאירופה. מאחר שפריחתן של הקניות הסלולריות קשורה קשר ישיר להצלחה של מכשירי הסמארטפון, סביר להניח שבעתיד המאוד קרוב,  נתחיל גם לרכוש גם דירות ומכוניות דרך מכשיר הסלולר. אז מה אתם כבר קניתם באמצעות המכשיר שלכם?

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן