מה נדרש כדי להפוך אתר מסחר אלקטרוני להצלחה?

תוכן עניינים

חנויות מקוונות נחשבות לדרך מעולה להגיע ללקוחות חדשים, אשר אינם מודעים לקיומך או שאינם יכולים להגיע, פיזית, לבית העסק שלך. ה-E-Commerce (מסחר אלקטרוני) צובר תאוצה בשנים האחרונות ותופס נפח גדול יותר ויותר במודעות הציבורית כאפשרות נפוצה לקניות מכל סוג שהוא. אולם, מאחורי כל אתר מסחר כזה, נמצאת מערכת מסחר ממוחשבת, אשר במידה ולא תתפקד כהלכה, האתר עצמו יקרוס ולא יוכל לבצע את מטרתו המוצהרת – למכור.

במהלך הקמת מערכת מסחר עסקית כזו צצות מספר נקודות התייחסות חשובות, אשר יש להתייחס אליהן בכובד הראש הרצוי:
  • אפיון ראשוני מפורט – הגדרות מדויקות של הדרישות מהמערכת והבניה של תהליכי העבודה על פיהן, יאפשרו לבית העסק להניח בסיס איתן לתכנון מערכת מסחר מוצלחת.
  • ממשק משתמש – “למידת” המשתמש-הגולש, היכרות עם הרגליו, עם המניעים שלו לקניה ועם העדפותיו יסייעו בבניית ממשק משתמש מתאים ויעיל, המותאם לו.
  • סקירת הקיים – אפיון המשאבים הקיימים והתשתיות הטכנולוגיות הקיימות בבית העסק (כמערכות ERP או מערכות Back Office לצורך קטלוג הפריטים ותפעול ההזמנות) והתאמתן לצרכי הלקוח.
  • השלמת חסרים – במידה ובית העסק איננו משתמש במערכות קיימות (או שהמערכות הקיימות אינן מעניקות את הפתרון האופטימלי הנדרש לאתר קניות מקוון), תפירה של פתרונות מותאמים אישית לבית העסק וללקוחותיו הפוטנציאליים.
  • מקסום הנראות – האתר שלך יכול להיות האתר המדהים ביותר בעולם, והפריטים הנמכרים בו יכולים להיות הזולים ביותר בשוק, אולם, אם לא יגיעו אליו גולשים, אין בכך שום תועלת. לכן, בניית אתר בהתחשב בסטנדרטים הנדרשים לקידום במנועי החיפוש (ובראשם בגוגל) הינו מחויב המציאות.
  • התייחסות לאלמנטים “פנימיים” משפיעים באתר – הפרטים הקטנים הן אלה ההופכים את חוויית המשתמש באתר לחוויה עליה הוא ירצה לחזור שוב, לכן, שימת לב אליהם – חיונית. בין פרטים אלה ניתן למצוא מערכות חיפוש פנים-אתריות יעילות הכוללות השלמה אוטומטית ואוטוקורקט, תצוגה קטלוגית נוחה, הפורשת בפני הגולש את המידע הרלוונטי בצורה נוחה וזמינה ועוד.
  • מעקב שוטף – שמירת אצבע על הדופק, תוך כדי בחינת נתונים שוטפים (כמו מהיכן מגיעים רוב הגולשים, מה הן השעות ה”חמות” באתר, היכן נמצאות נקודות ה”כשל” של האתר וכן הלאה) תאפשר לך, בעל האתר (ובית העסק) לבצע את הכיוונונים העדינים שמטרתם להפוך את האתר שלך לאפקטיבי יותר. לכן, חיבור המערכת למערכת תעבורה כזו (כ-Google Analytics) תאפשר לך לבחון את כל הפרטים ה”קטנים” מקרוב ובדרך יעילה.
לסיכום, בניית חנות מקוונת אינה עניין של מה בכך. ישנם הרבה אספקטים שלחובבן ייראו כזניחים ולא חשובים, אולם מקצוען אמיתי מכיר בחשיבותם (אפילו הפרט הפעוט והזניח, לכאורה, של מיקום כפתור ה”לקניה”). אם אין בידך את הידע הנחוץ כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר – מומלץ להשאיר את המלאכה למקצוענים.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן