3 דרכים להחליט האם הארגון שלכם זקוק למערכת מידע ניהולית

תוכן עניינים

ארגונים ותיקים ומסורתיים רבים, פקחו לפתע את עיניהם וגילו כי הם נמצאים בעידן המידע. אותו עידן, אשר מכיר בחשיבותו של מידע שנצבר ונערם בכמויות, מגיע ממקורות שונים ובפורמטים שונים ו… מה עושים עם כל המידע הזה עכשיו?

עבור בני הדור הצעיר יותר, אלה אשר נולדו (או גדלו) לתוך שפע המידע הזה, התשובה הינה אינטואיטיבית “מה זאת אומרת מה עושים עם מידע? מעבדים אותו ומשתמשים בו לצורך קבלת החלטות!”, אולם עבור ארגונים ותיקים, כל דרכו של המידע במערכות השונות עדיין מבלבלת ולוטה למדי בערפל.

איך “נוצר” מידע בתוך ארגון?

כל אחת מרמות העובדים בארגון זקוקה למידע זמין ונגיש לצורך פעילותה השוטפת. הדרגה הנמוכה ביותר של מערכות המידע הארגוניות היא ה-TPS – מערכת לעיבוד תנועות. במהלך יום עבודה, מתרחשות פעילויות רבות בכל רבדי הארגון, כל פעילות כזו יוצרת “תנועה” אחת או יותר. לדוגמא: כאשר לקוח מוציא הזמנה, הזמנתו תגרום לתנועה שמתבטאת בהוצאה מהמלאי וחיוב חשבונו. תיעודן של הפעולות יכול להתבצע בצורה אלקטרונית או ידנית, אולם תפקידה של ה-TPS הוא הפיכתם של הנתונים למידע אשר יזין את ה-MIS – מערכת המידע הניהולי.

מערכות מידע ניהוליות נוטלות את המידע מקבצי ה-TPS, מעבדות אותו והופכות אותו למידע המשמש את דרג ניהול הביניים בארגון (MC).

יוצרים מידע – ומה הלאה?

בחלק גדול מהארגונים הותיקים, המידע “נתקע” בשלב מערכת ה-TPS. כלומר, ישנה תמונה כוללת ומתועדת של פעילות הארגון, אולם המידע איננו משמש לצורך ביסוס פעילות עתידית או הבנה של תהליכים שונים.

הנה שלושה סימנים מובהקים לכך שהארגון שלכם זקוק למערכת מידע ניהולית:

1. אם אינכם מצליחים לזהות במדויק היכן מצויות החוזקות והחולשות שבארגון שלכם – מערכות מידע ניהוליות מספקות דוחות סטטיסטיים על יעילות העובדים והתפוקה, דוחות הכנסה וכד’. שימוש בדוחות אלה יכול לסייע לכם בשיפור נקודות הכשל ובחיזוקן.

2. אם (לא משנה מה אתם עושים) אינכם מצליחים לקלוע לצרכים של הלקוחות שלכם – שילוב מידע על הלקוחות ומשובים מהם במערכת המידע הניהולית יכולים לסייע לכם להתאים את התהליכים העסקיים לצרכי הלקוחות ולבצע פעילויות קידום ושיווק מטורגטות.

פיתוח

3. אם אינכם מצליחים להביס את המתחרים שלכם – מערכות מידע ניהולי מעניקות לכם יתרון תחרותי, מאחר והן מאפשרות לכם לראות את התמונה במלואה, לנתח אותה ולהפיק ממנה מסקנות יעילות להמשך הפעולה של העסק או הארגון.
לסיכום:

מערכות מידע ניהוליות מאפשרות לארגונים להשתמש במידע הרב וב”תנועות” שהם יוצרים בכל יום, לצורך קבלת תמונת מצב אמיתית והחלטות על המשך פעולה. רק כאשר יש לנו את כל הנתונים העדכניים, אנחנו יכולים לדעת דברים כמו מהי רמת היעילות של עובדי הארגון, האם יש צורך לחדש מלאי (או לתגבר קו ייצור מסוים) או מהי רמת הניצול של המשאבים הארגוניים. פיתוח מערכות MIS ומערכות Back Office נעשה בהתאמה אישית לארגון, תוך אפיון מדוקדק שמטרתו הבנת התהליכים, הממשקים, הדוחות וההתרעות אשר נדרש לכל משתמש במערכת.

אם מצאתם את עצמכם מזדהים אם אחד מהסימנים שצוינו למעלה, זהו הזמן ליצור קשר עם הצוות המנוסה של ERG ולהפוך את הארגון שלכם ליעיל יותר.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן