2015 – כל ה-IT הזה

תוכן עניינים

האם ה-IoT אכן קיים ב-2015 את התקוות שתלו בו העתידנים בסיומה של שנת 2014? האם התפזרו ענני החששות שהעיבו על מחשוב הענן? האם ה-Big Data אכן “גדול” כמו שהבטיחו לנו? כל ההבטחות הגדולות שהתגשמו השנה, הנפילות מפניהן הזהירו אותנו וקרו (או שלא קרו) – 2015 בראי ה-IT.

  • IoT – הבשורה הגדולה של העשור שלנו, כך על פי תחזיות המומחים, הולכת וקורמת עור וגידים ומתחזקת משנה לשנה. גם השנה החולפת, 2015, לא הייתה יוצאת דופן בכך. כל התחום, על התפתחויותיו והשינויים שחלו בו, מכתיבים ומשפיעים על כל אחד מהתחומים האחרים שאותם פוגש מנהל ה-IT הארגוני. הטלפון החכם, הטאבלטים וכל אביזרי המובייל הרבים והשונים המתממשקים למערכות הארגוניות מהווים מקורות מידע לגיטימיים, כמו גם פותחים פתח לאתגרים מעניינים (התממשקות בין מערכות שונות במהותן, תמיכה, אבטחה ועוד).
  • האבטחה במוקד ההתעניינות – השנה חווינו מגמות מתחזקות בתחום חקיקת האבטחה וגידול בפעילות בגלל מודעות מתגברת לצמיחת האיומים והגידול בהיקפם. חלה עליה בתחום ניהול הגישה, ההרשאות וניהול הזהויות. על פי דו”ח Gartner, גם השנה, כבשנת 2014, ארבעה מוצרי האבטחה השולטים בארגונים הם פיירוול (91%), מסנני ספאם (88%), אנטי וירוסים למיניהם (83%) ו-VPN (כ-81%). על פי דו”ח Gartner, שוק אבטחת המידע העולמי צפוי לעמוד בשנת 2015 על 75.4 מיליארד דולר (גידול של 4.7% לעומת השנה הקודמת).
  • Big Data וה-BI האנליטי – ה-BI האנליטי, שאת מותו בטרם עת הספידו מומחי טכנולוגיה רבים בשנים האחרונות, שב והוכיח את נחיצותו, על רקע צמיחת תחום ה- Big Dataאשר חלה בשנה האחרונה. המידע הגולמי, הזורם ממקומות שונים ומשונים מהווה אתגר אמיתי עבור ארגונים רבים, העומדים אובדי עצות מול שפע המידע (אליו ייחלו, אבל כעת הוא מציף את המערכות הארגוניות והם אינם יודעים כיצד להתמודד עימו בדרך יעילה). אתגר זה הביא את Gartner בספטמבר האחרון להכרזה כי עד לשנת 2017, כ-60% מפרויקטי ה-Big Data וניתוחי המידע והנתונים המתקדמים בארגונים, צפויים שלא להגיע לכדי סיומם, אלא ייפסקו כבר קרוב מאד לתחילת הדרך. הסיבה הרווחת שמספקת Gartner לסיום כפוי זה, הוא הערכה שגויה של הצרכים והיכולות של הארגון.
  • עליה בשוק המערכות המשולבות – על פי דו”ח Gartner, חלה ב-2014 עליה של כ-30% לעומת 2013 (8.7 מיליארד דולר). השנה, עשוי השוק המתפתח להמשיך ולגדול ביותר מ-15% (ובכך, לעבור את רף ה-10 מיליארד דולר). על פי אותו הדו”ח, מחולק השוק לשלושה פלחים שונים: ISS (Integrated Stack System), IIS (Integrated Infrastructure System) ו-HCIS (Hyper converged Integrated System), המספקות לארגונים תשתיות נתונים ומידע ונתונים לצד גמישות תפעולית ובטכנולוגיות מתקדמות שמטרתן לסייע לארגונים לנהל ולשלוט בעומסי המחשוב.
  • מחשוב ענן – מחשוב ענן, אשר היווה בשנים האחרונות את אחד מסלעי המחלוקת המשמעותיים בתחום ה-IT בשל אתגרי האבטחה שהוא הציב בפני הארגונים התקבע השנה, על צורותיו הנפוצות כאמצעי אחסון לגיטימית ובטוחה, אף לארגונים המחמירים. ה-IoT, מגמת המוביליות, העיגון בתקנים ורגולציות, כל אלה ועוד, הופכים את השימוש במחשוב הענן לאפשרות תקפה ויעילה עבור ארגונים הצועדים קדימה.

לסיכום:

שנת 2015 הוכיחה לנו, אנשי חברות ה-IT ביתר שאת, את מה שידענו כבר מזמן – בטכנולוגיה אין רכיב או מגמה מבודדים, הכל קשור בהכל, ולכן, הכל אף מושפע מהכל. המגמות המתגברות והולכות של המוביליות, ה-IoT, מחשוב הענן ועוד, קשורות האחת בשנייה, ולכן, משפיעות בצורה ישירה ואף תלכנה ותתחזקנה.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן