מגמת ה- BYO והאתגרים שהיא מציבה בפני אנשי ה-IT

תוכן עניינים

מקורו של ה-BYOB (או כפי שכיום נוטים לכנות אותו “BYO”) בארה”ב. במקומות בילוי בהם אין רישיון ממכר אלכוהול ומשקאות חריפים למקום עצמו, אולם אין בהם מניעה לצרוך אלכוהול, מתבקשים המוזמנים להביא איתם בקבוק יין/בירה או כל סוג משקה אלכוהולי משלהם (BYOB = Bring Your Own Bottle). אולם בעשורים האחרונים, התרחב המושג לתחומים אחרים וה-(BYO(x הפך למושג לגיטימי ונפוץ.

byo
מגמת ה- (BYO(x מגיעה לארגונים
הקפיצה הטכנולוגית הגדולה של העשורים האחרונים, שמה את המוביליות במרכז והפכה את המכשירים הניידים לזמינים לכל אדם ולכלי עבודה יעיל, המאפשר למשתמש בו לעבוד מכל מקום באין מפריע. כתוצאה ישירה מכך, התפצלה מגמת ה- (BYO(x בארגונים למגמות-משנה שונות והפך לחלק ממחשוב הצללים הארגוני. אלה הן המורגשות ביותר כיום בארגונים:

BYOD- Bring Your Own Device – המגמה הבסיסית ממנה התפתחו השאר. מחשבים ניידים, מכשירי טלפונים חכמים, אייפדים וטאבלטים המשמשים את העובדים בארגון בשעות הפנאי שלהם ומלווים אותם גם בשעות העבודה.
BYOApp (או BYOA – Bring Your Own Application) – אפליקציות המותקנות על המכשירים הניידים (ולא ברשת הארגונית או בענן הארגוני), אפליקציות חינמיות המותקנות על תחנות-קצה על ידי המשתמשים, או, אפילו יישומונים שפותחו על ידי העובדים ומשמשים אותם בביצוע המשימות השוטפות (לדוגמא, גיליונות אקסל חכמים המכילים קודי VBA וכד’).
BYOC – Bring Your Own Cloud – לרוב, המדובר בשימוש באחסון בענן שאיננו כפוף למסגרת הארגון ונהליו (כ-Drop Box, Google Drive וכד’).
המגמה הולכת ומתגברת, ובמסגרתה ניתן לצפות התחזקות של ה-BYON – Bring Your Own Network, BYOT – Bring Your Own Technology ו-BYOI – Bring Your Own Identity.

אילו אתגרים מעמידה המגמה בפני אנשי ה- IT?
בצד היתרונות הרבים שמביאות איתן מגמות ה- (BYO(x (על כל הרכביהן) למשתמשי הארגונים, לאנשי ה-IT בארגונים הן מהוות כאב ראש לא קטן. הנה מספר דוגמאות לבעיות שאיש IT אשר המשתמשים בארגונו אימצו לעצמם את ה-(BYO(x עלול להיתקל בהן:

פורמטים שונים ולא אחידים – הנתונים המגיעים מהמקורות השונים לתוך מערכת הארגון אינם בהכרח מתאימים לפורמט הקיים בה. למשל, קבצי Office אשר נוצרים על ידי גרסאות מתקדמות של חבילת Office (או על ידי תוכנה מקבילה לה) עלולים שלא לתפקד כהלכה בזמן פתיחתם בגרסת ה-Office המותקנת במערכת המחשוב בארגון.
קשיי תמיכה ושירות- כאשר מותקנות במערכת הארגונית תוכנות ואפליקציות שמקורן איננו ידוע – אין עליהן תיעוד. במקרה של בעיה – משתמשים, באופן טבעי, פונים לאיש ה-IT בארגון. זה, כמובן, לא רק שאיננו יכול לתת מענה ותמיכה, אלא, במקרים רבים, אף שומע על התקנת היישום בפעם הראשונה.
סיכוני אבטחה – אינך יכול לסגור פרצות אבטחה, אם אינך יודע היכן הן נמצאות או מהיכן מגיעים הסיכונים העיקריים. מאחר ובלתי אפשרי (ואף לא הגיוני) לסגור רשת ארגונית בצורה הרמטית – הבעיה גדולה שבעתיים.
לסיכום:

ל- (BYO(x יתרונות רבים למשתמשי הארגון, אשר ניהול IT נכון יכול לנתב אותם לכיוון הנכון, במינימום תקלות ובמקסימום יעילות.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן