עבודת צוות וירטואלית – שלושה דברים שלא ידעתם עליה

תוכן עניינים

מוחכוורת, בריינסטורמינג, רשתות חברתיות, חוכמת ההמונים ועוד ביטויים רבים יש למגמת השיתופיות המתגברת ומתעצמת בהתמדה מאז תחילת המילניום שלנו. אם נסתכל אחורה, נוכל לראות כי למרות שתוכנות שיתופיות (אשר לוקחות את הפועל ש.ת.פ. לכיוון אחר ונותנות לו פירוש שונה) היו חלק מהנוף שלנו זמן רב, החברה הרצינית הראשונה אשר באמת הפכה את השיתופיות לחלק אינטגרלי מחבילות התוכנה שלה, הייתה מיקרוסופט עם חבילות האופיס שלה. הרבה לפני האפשרויות הקיימות כיום של עבודת צוות וירטואלית, מיקרוסופט אפשרה לנו שיתוף יומנים באאוטלוק (דרך שרת אקסצ’יינג), שינויים ותיקונים של משתמשים שונים על מסמך וורד בודד ספציפי וכן הלאה. אמנם, מדובר בגרסה בסיסית ופרימיטיבית למדי של מה שאנחנו מכירים כיום, אבל אין ספק שהיא הניחה את הבסיס לאחד מכלי העבודה המשמעותיים ביותר כיום שיש לארגונים.

הנה שלושה דברים שבוודאי לא ידעתם על עבודת צוות וירטואלית

שינוי נקודת הכובד של עבודת צוות וירטואלית – למרות שעבודת צוות וירטואלית (Virtual Teamwork) בראשיתה שימשה כחלופה לעבודת הצוות כאשר זו לא הייתה אפשרית מבחינה גיאוגרפית (למשל, בין סניפים הפזורים ברחבי מדינה או במדינות שונות), כיום, סוג זה של עבודה נפוץ, גם, כאשר, לכאורה, אין בו צורך מבחינה טכנית. עובדים יכולים לשבת זה ליד זה במשרד או בארגון, ועדיין, לעבוד יחד על פרויקט וירטואלי משותף שנמצא בענן.
עבודת צוות וירטואלית איננה ממוקדת רק במסמכים או בלוחות זמנים – עבודת צוות יוצרת צורך גם בתקשורת בין חברי הצוות, שכיום, נעשית בערוצים שונים (מיילים, וואטסאפ, הודעות SMS, שיחות טלפון, שיחות וידיאו וכד’). פלטפורמות כמו Slack, Teams של מיקרוסופט למשתמשי Office 365, Workplace של פייסבוק ויישומי תקשורת אחודה (UC&C) נוספים, פותרים את בעיית ריבוי התקשורות המקבילות. יחד עם זאת, בעת בחירה של פלטפורמה כזו, יש לבחון את התממשקות הרכיב הספציפי הזה בתמונה הכוללת, ולא לבחור מערכת שאמנם מרכזת את התקשורת בצורה מעולה, אבל איננה מתממשקת לשום כלי עבודה אחר בארגון.
לבחירת היישום או הפלטפורמה בהם נעשית עבודת הצוות הוירטואלית ישנה חשיבות מכרעת בהצלחת העבודה – ישנם יישומים ספציפיים למטרות מסוימות (כמו TODOIST לארגון משימות ו- Post-it® ליצירת פתקים וירטואליים), מאידך, ישנם פלטפורמות כמו גוגל על מוצריה השונים (Google Drive, Google Calendar, המסמכים שלה וכן הלאה) אשר מציעות מקבץ תכונות תחת מעטפת אחת. בבחירה כזו יש להתחשב בגודל הצוות, בצרכי הפרויקט ובדרישות/מגבלות שונות של הפלטפורמה או המשתמשים עצמם. לדוגמה, מערכת מסובכת ומורכבת למדי, עלולה להרתיע את המשתמשים מלעשות בה שימוש.
לסיכום:
מאחר שעבודת צוות וירטואלית מהווה את אחד מהכלים החשובים ביותר של ארגון ומאפשרת לעובדים בו לשתף פעולה מכל מקום ובכל שעה, מדובר בכלים יעילים, אשר שימוש נכון בהם יכול למקסם את האפקטיביות של כל אדם בודד בצוות הפרויקט. בחירת המערכת הנכונה צריכה להיעשות בתשומת לב רבה, ולאחר אפיון מדוקדק של הצרכים מול תכונות המערכת הספציפית הנבחנת.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן