קופה רושמת ממוחשבת בענן – מה זה ואיך זה עובד

תוכן עניינים

כאשר מנהלים עסק, יש צורך ברכישה של קופה ממוחשבת. באמצעות הקופה, נוכל לנהל את התקבולים שאנו מקבלים מהלקוחות וכמו כן נוכל גם לתעד את פעולות המכירה שבוצעו.
בעבר, קופות היו מכשירים פשוטים, מעין מכונות עם מקשים, מגירת כסף וצג בסיסי המציין את הסכום. עם ההתקדמות הטכנולוגית, ניתן לראות שכיום יש קופות ממוחשבות הכוללות אפליקציות בתוכן. הן מאפשרות לבצע יותר פעולות, הן חדשניות, נוחות לתפעול ויכולות להתאים לכל עסק. 

בואו נכיר את הקופות הממוחשבות

ב-20 השנים האחרונות, קופות ממוחשבות נעשו מתוחכמות והפכו למערכת ניהול שמספקת נתונים על המלאי שיש ברשות העסק, על מלאי שעומד להיגמר וכמו כן באמצעות שימוש במערכת הניהול שלהן, ניתן לנהל בקלות מאגר לקוחות, להוציא דוחות מפורטים ועוד. מה שכן, כמעט כמו לכל דבר, יש גם חסרונות. קופות ממוחשבות עולות הרבה יותר מקופות רושמות פשוטות, מה שכן ההשקעה שווה. מעבר לכך, חשוב כל הזמן להקפיד לבצע גיבוי למידע המאוחסן בקופות הממוחשבות, כי אחרת במידה ויש תקלה או שהקופה נגנבה או חלילה נשרפה – אנו עשויים לאבד את כל המידע שנצבר. 

למה כדאי להשתמש בקופה ממוחשבת בענן

ענן הוא סוג של שירות גיבוי. למעשה, כאשר נבצע פעולה כלשהי הקשורה למידע שצברנו/שיש ברשותנו, אנחנו יכולים להיות בטוחים שגם אם יקרה משהו למכשיר איתו אנו עובדים, עדיין לא יקרה כלום למידע שלנו וזאת מפני שהוא מאוחסן על הענן (כלומר בשרת אחסון הנמצא באינטרנט). מעבר לכך, בזכות שימוש בענן, נוכל לגשת לנתונים  שלנו מכל מקום ובכל זמן. 

איך עובדת קופה ממוחשבת בענן?

כאשר נפעיל את הקופה הממוחשבת, אחת הפעולות הראשונות שיבוצעו הוא סנכרון של נתונים לענן. למעשה, הקופה מתקשרת עם הענן וכך נעשית בדיקה שאכן הנתונים המאוחסנים בענן הם מעודכנים וכמו כן נמסר גם מידע אודות נתונים חדשים שהצטברו. מה קורה כאשר אין אינטרנט ויש ניתוק בתקשורת? הקופה יכולה לזהות את הבעיה ובהתאם לכך היא תצבור נתונים. כאשר האינטרנט יחזור להיות תקין ויפעל כמו שצריך, אז הקופה תשלח את הנתונים שהצטברו. אגב, כאן חשוב לציין שאם בוחרים להשתמש בקופה מסוג זה, יש לבדוק שקו האינטרנט הוא יציב וללא ניתוקים.

מהם היתרונות של קופה ממוחשבת בענן?

אפשר לומר שלעבודה בענן, יש המון יתרונות. אלו הבולטים בהם:

  1. כפי שהוזכר, גם אם יקרה נזק כלשהו לקופה, הרי שהנתונים שלנו בטוחים ושמורים ובוודאי שלא ילכו לאיבוד.
  2. אפשר לעבוד עם מספר קופות ממוחשבות ואת כולן לחבר לענן. זאת בניגוד לקופות ממוחשבות רגילות שאינן מחוברות לענן ואז יש צורך לחבר אותן לשרתים ולשלם עלויות גבוהות.
  3. הנתונים הם מדויקים ומתקבלים אונליין. הקופה כל הזמן שולחת נתונים לענן. בעלי העסק יכול לראות תמונת מצב בכל רגע נתון. 
  4. במידה ויש תקלה בקופה הממוחשבת, אנחנו יכולים להשתמש במחשב או טאבלט וכך להתחבר לענן ולהיות מוכנים לעבודה.
  5. הענן נמצא באינטרנט ועל כן אפשר להפעיל את הקופה מכל מקום ובכל זמן שנרצה. אפילו אם נהיה מחוץ לעסק, נוכל לבצע מכירות ולעבוד. כל מה שנצטרך הוא חיבור אינטרנט פעיל.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן