פיתוח תוכנה ייעודית או רכישת תוכנה מהמדף – מה נכון לעסק שלך?

תוכן עניינים

כמה פעמים חשבת “התוכנה הזו מעולה, אבל חסר לי בה משהו, שהיה יכול להפוך אותה להרבה יותר מתאימה לי”? או “אוף, כמה פונקציות יש לתוכנה הזו? בשביל מה צריך את כולן? ועוד ללמוד את הכל?”. כאשר מדובר במשתמש פרטי, זה יכול להסתכם באי נוחות קלה, בחיפוש פתרון אחר (תוכנה חינמית, או יישום בודד שמשלים את החוסרים או משמש פתרון פתרון-דחק), אולם, כאשר מדובר בתוכנה המיועדת לשמש משתמשים בארגונים, קשה מאד למצוא איש IT שיאמר “אופס, טעיתי! התוכנה הזו, למרות שעלתה לארגון כסף רב, איננה מתאימה לצרכיו ולמשתמשיו”. כך, לעיתים, נוצרים מצבים, בהם ארגון שקנה תוכנת מדף יקרה, נשאר “תקוע” איתה, בעוד המשתמשים בארגון עדיין תרים אחר פתרונות יעילים.

למה זה קורה בתוכנות מדף?

לרוב, בעת בניית תוכנת מדף ממוצעת (לא תוכנה מקצועית, כמובן) המתכנתים מכוונים למשתמש הממוצע, לצרכיו ולהרגליו והם מתאימים את התוכנה למכנה המשותף ממוצע זה. תוכנה כזו תמצא על ידי משתמשים שאינם “המשתמש הממוצע” (כמשתמשים מתקדמים, או, בצידה השני של סקאלת המשתמשים – משתמשים המוגדרים “מתחת למשתמש הממוצע” בגישתם לנושא המחשוב), כלוקה בחסר או כלא יעילה. גישת פיתוח אחרת לתוכנות מדף, גורסת מתן אופציות רבות ושונות למשתמש על מנת שכל משתמש וארגון יוכלו להשתמש בה. במקרה כזה נוצרת תוכנה עמוסת פונקציות, אשר מסובכת להתקנה ושימוש (בחינת “תפסת מרובה, לא תפסת).

תוכנה ייעודית לעסקים

מול תוכנות המדף, הנמכרות As Is, נמצאות התוכנות הייעודיות, הנתפרות במיוחד על ידי מפתחים ומתכנתים, תוך שימת לב מכוונת ורבה לצרכי הארגון ולמגבלותיו. לפני תחילת העבודה מתבצע אפיון מדוקדק של הצרכים, המשתמשים, המטרות וכד’, וכל רכיב בתוכנה כזו מותאם במדויק לארגון. עלות פיתוח תוכנה ייעודית לעסק עשויה להיות גבוה יותר מתוכנת מדף, והפיתוח עלול להמשך זמן רב, יחסית לקלות שבקניית תוכנת מדף, אולם, לארגונים שהצרכים שלהם אינם הצרכים ה”ממוצעים”, התוצאה, בהחלט מצדיקה את ההשקעה.

 אז מה אני צריך? תוכנת מדף או תוכנה “משלי”?

לצורך מענה על שאלה זו, נשתמש בדוגמא מהחיים. ניתן להשוות תוכנות מדף ותוכנות “תפורות” בהזמנה מיוחדת לרכישת נעלי ספורט. במידה והכל בסדר, אין לך בעיית ברכיים, קרסוליים, גב או פלטפוס, תוכלו להשתמש בנעל רגילה, כזו שניתן לרכוש בכל חנות. היא תשרת את מטרותיכם בהצלחה. אולם, אם אתם זקוקים לנעל מסוג מיוחד (בעלת מדרס, בעלת בלימת זעזועים מוגברת וכד’), המדף בחנות איננו המקום בו תמצאו את הנעל המתאימה לכם.

 

לסיכום, תוכנות מדף מתיימרות לספק מענה לצרכים הארגוניים. הן אכן עושות זאת, אולם רק עבור אחוז מסוים של ארגונים ובתי עסק.

במידה והארגון שלך איננו ממוקם ב”ממוצע” מבחינת צרכיו או מבחינת רמת המשתמשים בתוכנה, זה הזמן להפסיק לחרוק שיניים מול תוכנות המדף הקיימות, ולחשוב על בניית תוכנה לעסקים, שתהיה מותאמת בדיוק לצרכים שלך.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן