מערכת ה-CRM – היתרונות הנסתרים

תוכן עניינים

יש לכם מערכת CRM בארגון?

אם כן, סביר להניח שכיום, לאחר שימוש של זמן מה במערכת, כבר עמדתם על יתרונותיה של מערכת ה-CRM שלכם, ככלי המאפשר לכם להפוך את הלקוח למרכז העניין, וסביבו לבנות את ה-Line Of Business שלכם. אולם, ערכו המוסף של ה-CRM לארגונים איננו מסתכם בכך בלבד. יש לו תכונות נוספות, שיתכן שעדיין לא אמדתם את תועלתם הממשית לארגון שלכם, כמו יכולתו להתממשק לרכיבי הליבה של הארגון, או, לא פחות חשוב מכך, האופציה להשתמש בו ככלי פיתוח בארגונים בהם מוטמעת מערכת CRM והמפתחים אפליקציות Web עבור עצמם ועבור לקוחותיהם.

 

 

יכולת אינטגרציה בכלים ובמערכות הקיימים בארגון

מאפיין חשוב ביותר המגיע עם רוב מוצרי ה-CRM, הוא יכולתם להתממשק לרכיבי הליבה של הארגון. הדבר המאפשר אינטגרציה אופטימלית עם מערכות שכבר קיימות בארגון. כיום, כבר אין צורך בעבודה עם מערכת נפרדת לניהול קשרי לקוחות, מערכת נפרדת לבקרה ודיווח וכן הלאה. מכל מוצר ניתן להתממשק כמעט עם כל מוצר אחר, ע”י API המסופקים ע”י היצרן, ובכך, להתאים את היכולות (ואף להרחיבן) כמעט לכל המערכות הקיימות בארגון.

לדוגמה:

עד כמה נוח יהיה לעבוד בתוך הפורטל הארגוני, ועדיין לקבל התראות בזמן אמת על לקוחות המנוהלים על ידי מערכת ה-CRM? ההתראות תגענה מתוך מערכת ה-CRM אל תוך מערכת הפורטל הארגוני, מבלי שנאלץ לצאת מהפורטל.

רוצים דוגמה נוספת ליישום?

חישבו, עד כמה יהיה נוח ויעיל לנהל את כל ארכיון המסמכים הקשורים ללקוחות מתוך מערכת ה-CRM? אלה יכולים להיות מסמכים שיווקיים, טכניים או פיננסיים, המאוחסנים במערכת אחרת בתוך הארגון או מחוצה לו. אבל, בעת הצורך, תהיה לנו נגישות מלאה אליה ואל המסמכים שהיא מייצרת ומכילה, ישירות מתוך מערכת ה-CRM.

אלה היו רק שתי דוגמאות פשוטות ומתבקשות למדי. אולם, ישנן, כמובן, דוגמאות נוספות רבות, הנגזרות מסוגי הפעילות של הארגון, דרכי פעולתו והאסטרטגיה העסקית והמקצועית שלו.

רכיבי תוכנה המוטמעים במערכת CRM

חלק ממוצרי ה-CRM השונים מגיעים עם “אבני בנין” מוכנות, שרוב אנשי הפיתוח יידרשו להן, בבואם לפתח את האפליקציה הבאה עבור הארגון או לקוחותיו. רכיבים אלה, המהווים את השלד והתשתית כמעט בכל אפליקציה, מאפשרים למפתחים לעשות שימוש במערכת ה-CRM ככלי עזר נוסף לפיתוח.

בין רכיבים אלה ניתן למנות:

  • תשתית יצירת ממשקי-משתמש אחידים, אשר חוסכת זמן בכל אחד מתהליכי הפיתוח, או, לפחות מקלה ומקצרת באופן משמעותי את הזמן והעבודה המושקעים בהם.
  • תשתית יצירת רכיבי לוגיקה עסקית באפליקציה, המנתבת לאחידות בין כלל גורמי הפיתוח ומותאמת לשינויים תוך כדי הפיתוח, במינימום זעזועים לאפליקציה המפותחת.
  • תשתית יצירת מסד נתונים אשר מקצצת שעות DBA רבות.
  • תשתית ניהול תהליכים בארגון – רוב מוצרי ה-CRM עושים שימוש במנוע תהליכים חכם, אותו ניתן להתאים ולהרחיב לתהליכים א-סינכרוניים הנדרשים באפליקציה.
  • תשתית יצירה וניהול של כל מנגנון ההרשאות במערכת, אשר מקל מאד על ארכיטקטורת הפתרון בעת יצירת, הגדרת והרשאת משתמשים מורשים במערכת.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
דילוג לתוכן